Türkiye-İtalya arasında 10 bininci RO-RO gemisi yola çıktı

“`html

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu’ndan Türkiye-İtalya Ro-Ro Seferi Açıklamaları

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye-İtalya arasında yapılan 10.000’inci Ro-Ro seferi töreninde önemli açıklamalarda bulundu. Ephesus Seaways isimli geminin İtalya’nın Trieste Limanı’na uğurlanacağı bu etkinlikte, Uraloğlu, Türkiye’nin tarihi olarak Asya, Avrupa ve Afrika’nın kesişim noktasında yer aldığını vurguladı.

“ULUSLARARASI DENİZCİLİĞİN GELECEĞİNİ ŞEKİLLENDİRİYORUZ”

Bakan Uraloğlu, İstanbul ve Çanakkale Boğazlarının kontrolünün Türkiye için büyük bir stratejik değer taşıdığını belirtti. Bu noktada, Akdeniz ve Karadeniz havzalarıyla ticaretin önemli geçiş noktası olduğunu ifade etti. “Ülkemiz, tüm ulaşım modları açısından stratejik bir konumda olup, karayolu, demiryolu ve denizyolu ile 4 saatlik bir uçuş mesafesinde 67 ülkeye ulaşma kapasitesine sahiptir. 1,5 milyar insan ve 51 trilyon dolarlık bir ekonomik potansiyel söz konusu.” dedi.

Uraloğlu, Anadolu’nun karayolu taşımacılığına ek olarak, Orta Koridor aracılığıyla denizlere yayılma avantajına sahip olduğunun altını çizerek, “Doğal bir yarımada olan ülkemiz, deniz sınırları bakımından kara sınırlarının üç katına sahiptir. Bu durum, Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde uluslararası denizciliğin geleceğini şekillendirmemizde önemli bir rol oynamaktadır.” şeklinde konuştu.

“İLK 10’DAN YERİMİZİ ALMAK İÇİN DURMAKSIZIN ÇALIŞIYORUZ”

2024 yılı itibarıyla dünya yük taşımacılığının %88’inin denizyolu ile gerçekleştirileceğini ve bu alandaki trafiğin 12,6 milyar tona ulaştığını belirten Uraloğlu, denizciliğin küresel ticaretin merkezi olduğunu ifade etti. “Denizcilik, yük taşımanın en çevre dostu ve maliyet etkin yoludur. 2002 yılında 8,9 milyon DWT kapasite ile dünya sıralamasında 17. sıradayken, 2024 sonunda 52,9 milyon DWT kapasiteye ulaşarak 11. sırada yer alacağız.” dedi.

“LİMANLARIMIZDA ELLEÇLENEN KONTEYNER MİKTARI YÜZDE 443 ARTIŞ GÖSTERDİ”

Uraloğlu, Türkiye’nin dış ticaretinde deniz ulaşımının %86 oranında gerçekleştiğini vurguladı. “2002 yılından bu yana limanlarda elleçlenen yük miktarında %180, konteyner miktarında ise %443 artış kaydedildi.” dedi. 2024 yılı için limanlarda elleçlenen yük miktarının 532 milyon tona, konteyner miktarının ise 13 milyon 529 bin 729 TEU’ya ulaşmasını beklediklerini açıkladı.

Uraloğlu, Tekirdağ, Ambarlı, Kocaeli ve Mersin’deki konteyner limanlarının dünya sıralamasında ilk 100’de yer aldığını da sözlerine ekledi. “2025 yılının Ocak-Nisan döneminde elleçlenen yük miktarında %1,4 artış öngörüyoruz.” şeklinde konuştu.

RO-RO TAŞIMACILIĞI: KOMBİNE TAŞIMACILIĞIN GELİŞİMİ

Ro-Ro taşımacılığının, kombine taşımacılığın en etkili yöntemlerinden biri olduğunu belirten Uraloğlu, Türkiye’nin coğrafi konumunun bu alanda bir avantaj sağladığını ifade etti. “Kısa mesafeli denizyolu taşımacılığına verilen destek, bu sektörü güçlendirmektedir.” diye ekledi.

“YENİ HATLAR VE KAPASİTE ARTIRIMI İÇİN DESTEKLER SUNUYORUZ”

Avrupa Birliği’nin proje destekleri sayesinde Ro-Ro hatlarını genişlettiklerini belirten Uraloğlu, “Karayoluyla taşınan yüklerin denizyoluna aktarılmasına yönelik yönetmeliklerimizi hayata geçirdik. Bu yeniliklerle, hem yeni hatlar açmakta hem de mevcut hatlarımızın kapasitesini artırmaktayız.” dedi.

“TÜRK BAYRAKLI GEMİLER İÇİN DESTEK PROGRAMLARI UYGULUYORUZ”

Uraloğlu, Türk bayraklı Ro-Ro gemilerine yapılan desteklerin detaylarını paylaştı. “Sefer mesafesi 20 deniz milinin altında olan gemilerimize yük birimi başına 20 ABD doları, ayrıca kılavuzluk ve römorkaj ücretleri Bakanlık tarafından karşılanmaktadır.” değerlendirmesinde bulundu.

“TAŞINAN YÜK BİRİMİ İÇİN 25 MİLYON LİRA DESTEK SAĞLADIK”

Uraloğlu, İzmir-Sete (Fransa) hattının desteklenmesi ile ilgili önemli bilgiler paylaştı. “Bu hat için yaklaşık 120 milyon lira yatırıldığında, Bakanlık olarak 25 milyon lira destek sağladık.” dedi.

“RO-RO HATLARIMIZDA 706 BİN 387 ARAÇ TAŞIDIK”

Uraloğlu, Türkiye’nin Avrupa’ya bağlantılı Ro-Ro hatlarının hem maliyet hem de çevresel açıdan avantaj sağladığını belirtti. “Bugün 18 Ro-Ro hattımız var ve 2024’te 706 bin 387 aracı taşımış olacağız.” dedi.

Uraloğlu, bu taşımalarda %69’unun Avrupa bağlantılı hatlardan, %15,5’inin Akdeniz’den ve %15,2’sinin Karadeniz’den gerçekleştiğine dikkat çekerek, “Çevre dostu taşımacılığımızın trafiği azalttığını vurgulamak önemlidir.” dedi.

“DFDS, LİMANLARIMIZDA 7 MİLYON 914 BİN 394 TON YÜK ELLEÇLEDİ”

Uyuşmazlık konusunda DFDS Denizcilik ve Taşımacılık A.Ş.’nin 2024 yılında Türkiye-İtalya Ro-Ro hattındaki katkılarını hatırlatan Uraloğlu, “DFDS, 22 gemisiyle limanlarımızda önemli bir yük kapasitesine sahip oldu.” şeklinde konuştu.

“HEDEFİMİZ, ULUSLARARASI SULARDA DAHA FAZLA VARLIK GÖSTERMEK”

Uraloğlu, Türkiye-İtalya arasındaki 10.000’inci Ro-Ro seferinin sadece bir başlangıç değil, aynı zamanda ilerideki hedeflerin de habercisi olduğunu belirtti. “Amacımız, bayrağımızı uluslararası sularda dalgalandırmak ve denizcilik sektörümüzü dünya çapında lider konumuna taşımaktır.” diyerek sözlerini tamamladı.

“`

Related Posts

İslam Memiş: Dolar ve Euro artık çöp, yönümüz Yuan ve Ruble

Finans uzmanı İslam Memiş, İran’ın Hürmüz Boğazı’nı kapatma kararının küresel piyasalarda ani bir şok etkisi yaratacağını açıkladı. İsrail-İran gerilimine rağmen son günlerde durgun seyreden piyasaların bu hamleyle yön değiştireceğini belirten Memiş, dolar ve euronun artık etkisini yitirdiğini, yuan ve rublenin yeni yatırım aracı olduğunu söyledi.

Emekli promosyon kampanyaları hız kazandı: En yüksek promosyonu hangi banka veriyor?

Emekli promosyonunu başka bankaya taşımak isteyenler, Ziraat, Halkbank, Akbank, Garanti, TEB ve diğer bankaların sunduğu güncel teklifleri araştırıyor. Hangi banka ne kadar promosyon veriyor? İşte emeklilere en yüksek ödemeyi yapan bankalar ve promosyon tutarları…

Düşüşe geçmişti: Altın bir anda yükseldi!

İran-İsrail gerilimi güvenli liman konumunu yeniden sağlamlaştıran altın, küresel gelişmelerden diğer yatırım araçlarında olduğu gibi etkileniyor. Altın kriz dönemlerinde güvenli liman konumunu doğrulayarak yükselişe geçiyor. Geçen hafta da Orta Doğu …

VİOP’ta endeks kontratı güne nasıl başladı? (23 Haziran 2025)

Cuma günü alış ağırlıklı bir seyir izleyen haziran vadeli endeks kontratı, normal seansı yüzde 1,1 artışla 10.267,00 puandan tamamladı. Endeks kontratı, akşam seansında da yükselişini sürdürerek 10.306,00 oldu. Haziran vadeli endeks kontratı, bugün …

Elektrikte fiyat uçurumu: Gündüz bedava, gece tavan

Türkiye’de spot elektrik piyasasında çarpıcı bir fiyat hareketliliği yaşanıyor. Enerji Piyasaları İşletme AŞ’nin verilerine göre, yarın için bir megavatsaat elektriğin en yüksek fiyatı saat 21.00’de 3 bin 400 lira olarak belirlenirken, en düşük fiyat …

Yargıtay’dan emsal kira bedeli kararı: ‘Kiracılarımız rahat olsun’

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, kiracının banka hesabından gönderdiği ücretin açıklama kısmına “kira bedeli” yazmasa da taraflar arasında sözleşme olduğundan ödemenin kira sayıldığını belirtti. Şahin, “Kiracılarımız bu konuda endişe etmesin” dedi.