Türk organikleri Almanya’da boy gösterdi

İZMİR (İGFA) – Türk organik ürün üreticisi firmaların yeni ürünlerini uluslararası tedarikçilere ve fuar katılımcılarına tanıtma fırsatı bulduğu 11-14 Şubat 2025 tarihleri arasında düzenlenen Nürnberg Biofach Organik Gıda Fuarı’nda, Türkiye’nin son yıllarda organik ürün sektöründe ulaştığı kalite ve kapasite organik ürün ithalatçılarından tam not aldı.

Ege İhracatçı Birlikleri tarafından fuarda kurulan Türkiye Pavyonunda Türkiye’den milli katılımla etkinliğe dahil olan 17 şirket yer aldı. Fuarın düzenlendiği tüm salonlarda Türk firmaları güçlü bir şekilde yerini alırken, Türk Şef İbrahim Önen’in organik ürünlerden hazırladığı menüler fuar süresince her gün 3’er kez ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Sunum menülerinde hububat, bakliyat, zeytinyağı, kuru meyve, balık, unlu mamullerinden yapılan menüler yer aldı.

Türk organik sektörünün, Avrupa Birliği’nin Yeşil Mutabakat hedeflerine uyum sağlamış bir sektör olduğunu ve Türkiye’nin dünyanın organik gıda deposu olduğunu dünyanın dört bir tarafından gelen tedarikçilere gösterdiklerini paylaşan Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, Türkiye’nin organik sektöründe 35 yıldır yaptığı yatırımlar sayesinde ihracatta 1 milyar doları aştığını, hedeflerinin 2 milyar dolara çıkmak olduğunu kaydetti.

BIOFACH 2025’te 94 ülkeden yaklaşık 2.300 katılımcı firmanın, organik dünyanın çeşitliliğini ve yenilikçi gücünü sunduğunu paylaşan Işık, Türk organik sektörü olarak BIOFACH’ta organik sektöründeki güçlerini dünyaya gösterirken, dünyada organik sektöründeki son gelişmeleri de görme olanağı bulduklarının altını çizdi. Işık, “İkili iş görüşmelerimiz çok verimli geçti. Türk organik ihracatçıları olarak, Avrupa’nın bir numaralı tedarikçisi olmaya talibiz” dedi.

Pandemi sonrasında Avrupa’nın tarım ve organik sektörüne bakış açısının değiştiğine dikkati çeken Işık, “Avrupa Birliği, gıdanın stratejik bir sektör olduğunu gördü. Almanya pandemi sonrasında tarımsal üretiminde organik üretimin payını yüzde 30’a çıkarma hedefi koydu. Benzer hedefler diğer Avrupa ülkeleri içinde geçerli. AB, sürdürülebilirlikle ilgili kendi politikasını, 2030 ve 2050 hedeflerini koydu. İşin güzel tarafı bizim ülkemizde bu hedeflere imza attı. 2030 ve 2050 hedefleri var. Bu doğrultuda bizim kendi Bakanlığımız sürdürülebilirlikle ilgili yapılanmasını devam ettiriyor.” ifadesini kullandı.

Related Posts

ABD’de mortgage başvuruları yükseldi

Mortgage Bankalar Birliği (MBA), 2 Mayıs’ta sona eren haftaya ilişkin mortgage verilerini açıkladı. Buna göre, mortgage başvuruları geçen hafta önceki haftaya kıyasla yüzde 11 yükseldi. Bu dönemde konut satın almaya yönelik başvurular ve yeniden …

Ziraat Bankası, Halkbank ve Vakıfbank’ta emekli promosyonları değişiyor

Özel bankaların peş peşe güncellediği promosyon kampanyalarının ardından en düşük ödemeyi gerçekleştiren kamu bankaları, emekli promosyonlarına zam yapmak için kolları sıvadı.

Akaryakıtta tabela değişti!

Brent petrol ve döviz kurundaki hareketlenme akaryakıt fiyatlarını da yakından etkiliyor. Dalgalanmalar akaryakıta indirim ve zam olarak yansırken, otogaza 1 lira 20 kuruş indirim geldi. İndirim bu sabah tabelaya yansırken, yeni bir indirim haberi …

Mevsim etkilerinden arındırılmış TÜFE nisanda yüzde 2,65 arttı

Mevsim etkilerinden arındırılmış özel kapsamlı Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) nisanda bir önceki aya göre yüzde 2,65 artış gösterdi.

TL’nin değeri Nisan’da geriledi

Reel efektif döviz kuru endeksi, Nisan 2025’te TÜFE bazında 1,55 puan azalarak 72,12’ye geriledi.

Bedava bir dal için kilometrelik kuyruk oluştu

Ekonomik krizi derinlemesine yaşayan Türkiye’de her gün yeni bir kuyruk manzarası yaşanıyor. Ucuz gıda kuyrukları sık sık gündeme gelirken, bu kez domates fidesi için oluşan kuyruk dikkat çekti. Kayseri’de AKP’li Kocasinan Belediyesi tarafından …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir