Belediye Başkanı Anne Hidalgo’nun bağlayıcı olmayan teklifi, 16 yaş üstü vatandaşların geçen Pazar günü sandık başına gitmesinin ardından oyların yaklaşık yüzde 66’sını alarak kabul edildi. Teklife halkın yüzde 34’ü hayır oyu verdi ve inanın ya da inanmayın, toplam seçmen sayısının yalnızca yüzde 4,06’sı oy kullandı . Yani 1 milyon 391 bin kayıtlı seçmenden 56 bin 500’ü oy kullandı.
Kent yetkilileri, dönüşümün ortalama maliyetinin sokak başına 500 bin avro civarında olacağını söylüyor.


Parisliler, 500 sokağın trafiğe kapatılması ve asfaltın bitki ve ağaçlarla değiştirilmesini öngören iddialı bir planı destekleyerek, günlük yaşam üzerinde yıkıcı bir etki pahasına bile olsa iklim politikası değişikliğini destekleme isteklerini ortaya koydu.
Belediye Başkanı Anne Hidalgo’nun bağlayıcı olmayan teklifi, 16 yaş üstü vatandaşların geçen Pazar günü sandık başına gitmesinin ardından oyların yaklaşık yüzde 66’sını alarak kabul edildi. Teklife halkın yüzde 34’ü hayır oyu verdi ve inanın ya da inanmayın, toplam seçmen sayısının yalnızca yüzde 4,06’sı oy kullandı . Yani 1 milyon 391 bin kayıtlı seçmenden 56 bin 500’ü oy kullandı.
Paris Belediye Başkanı
Paris’in yeşil alanlardan sorumlu belediye başkan yardımcısı Christophe Najdovski , AFP’ye yaptığı açıklamada , “Bu sonuçlar, kamusal alanı yayalar lehine paylaşmaya devam etme ve Paris’i daha yeşil bir şehir yapma arzumuzu güçlendiriyor.” dedi.
Önerinin savunucuları, programın şehri daha yaşanabilir hale getireceğini ve iklim değişikliğiyle mücadeleye yardımcı olacağını söylerken, eleştirmenler ise değişikliklerin şehirde dolaşmayı zorlaştıracağını ve Parisliler ile banliyölerde yaşayanlar arasındaki uçurumu daha da körükleyeceğini söylüyor.
Bu nedenle birçok Parisli, özellikle çok az sayıda insanın çoğunluk adına karar alması nedeniyle yapılan değişikliklerden memnun değil .
Sürücülerin çıkarlarını temsil eden “40 Milyon Sürücü” derneği, Paris’in halihazırda düşük emisyon bölgeleri (LEZ) ve kısıtlı trafik bölgeleri (ZTL) ile dolu olduğunu ve yol ağının bundan sonra daha da daraltılacağını söylüyor.
Paris’te araçlara kapatılacak birçok sokağın aslında özellikle işçi sınıfı mahallelerinde ve alışveriş bölgelerinde önemli trafik arterleri olduğunu ve bunların kapatılmasının her gün araçlarına bağımlı binlerce sakinin ve profesyonelin alışkanlıklarını bozacağını vurguluyorlar.
Medyada yer alan haberlere göre, 500 sokağın daha yaya bölgesi haline getirilmesiyle birlikte, “yeşil akciğerler” olarak adlandırılan bu caddelerin toplam sayısı 700’e yaklaşacak ve başkentteki caddelerin onda birinden biraz fazla olacak.
Ancak son dönemdeki değişikliklere rağmen Paris, yeşil altyapı (özel bahçeler, parklar, ağaçlı sokaklar, dereler…) açısından diğer Avrupa başkentlerinin gerisinde kalıyor. Avrupa Çevre Ajansı’na göre, şehrin yüzölçümünün yalnızca %26’sını oluşturan yeşil altyapı, diğer Avrupa başkentleri için ortalama %41.